لکه گیری فرش در قالیشویی آس تهران

لکه گیری یکی از مهمترین مراحل شستشوی فرش می باشد . قبل از اینکه فرش به مرحله شستن برسد باید لکه های قدیمی را از بین ببریم .قالیشویی آس تهران با تجربه و تخصصی که دارد و با توجه به شوینده های استاندارد و باکیفیت لکه گیری فرش را قبل از شستشو انجام می دهد .

در طول سالیانی که فرش را استفاده میکنیم دچار آسیب هایی به فرش هم می شویم برای مثال ریختن مواد چسبنده از قبیل قیر ، چسب ، رنگ‌های شیمیایی ، رنگ‌های جوهری و روغن‌هایی از قبیل نفت سیاه و بسیاری از مواد شیمیایی پاک کردن این مواد را لکه گیری میگویند .

لکه گیری فرش

چگونگی پاک کردن و لکه گیری موارد مهم توضیح داده می شود:

پاک کردن لکه قیر از روی فرش : در مورد قیر ابتدا اضافات قیر را به صورتی از پرزهای فرش جدا می‌کنیم تا پرزها آسیب نبیند سپس با یک پارچه آغشته به نفت سفید، با عمل ماساژ دادن به محل اضافات قیر را از روی فرش پاک می‌کنیم و در نهایت محل را با آب و یک مادّه شوینده خنثی مانند شامپو فرش شستشو می‌دهیم.

پاک کردن رنگ‌های جوهری و چسب‌های شیمیائی
در صورتی که رنگ، تازه بر روی فرش ریخته شده باشد، ابتدا اضافه رنگ را با قاشق از روی فرش بر می‌دارند و روی محل آغشته با جوهر را با آب و صابون می‌شویند. سپس مقدار کمی پودر هیدروسولفیت روی قسمت جوهر ریخته می پاشند و با پارچه تمیزی پودر را روی فرش ماساژ می‌دهند و به این صورت رنگ برداری می‌کنند. سپس محل را مجدداً با آب شستشو می‌دهند تا خاصیت اسید از بین برود. در مورد چسب‌ها می‌توانیم که پارچه‌ای تمیز بر روی محل پهن کنیم و اتوی گرم را بر روی آن محل بگذاریم تا چسب به پارچه بچسبد بعد از خشک شدن، پارچه را از روی فرش بر می‌داریم. در‌صورتی‌که چسبی روی فرش باقی بماند آن را با تینر یا نفت پاک می‌کنند. در ضمن باید هنگام کار با تینر مراقب خطر آتش سوزی باشیم.

لکه گیری فرش

رنگ‌ها و نفت سیاه یا روغن‌های سیاه
ابتدا اگر رنگ تازه ریخته شده باشد، قسمت اضافی رنگ را با وسیله ای مانند قاشق جمع آوری می کنند. سپس آثار باقیمانده رنگ را با تینر فوری و یا روغن پاک می کنند. عمل رنگ زدایی باید با تحمل، صبر و حوصله به تدریج انجام شود. باید مراقب بود در حین انجام کار هیچ گونه آتش یا جرقه در محل کار ایجاد نشود، در غیر این صورت خطر آتش سوزی وجود دارد. نفت سیاه یا روغن‌های سیاه اگر بر روی فرش ریخته شده باشند ، ابتدا قسمت‌های اضافی را با قاشق بر می‌دارند و سپس آثار باقیمانده را با نفت سفید پاک می کنند.

لکه خون:
در صورتی که لکه خون روی فرش خود مشاهده کردید کافیست مقداری پودر بچه را با آب مخلوط کنید تا به صورت خمیری تبدیل شود سپس خمیر را روی لکه قرار دهید و با یک پارچه روی آن بکشید تا لکه کامل از بین برود.

لکه واکس:
برای از بین بردن لکه واکس ابتدا واکس را با چاقو از روی فرش تراشید و با یک اسفنج و مایع تمیز کننده روی آن بکشد سپس دو فنجان آب گرم را با یک قاشق آمونیاک و یک قاشق مایع ظزف شویی مخلوط کنید سپس این محلول را مستقیم روی لکه بریزید تا لکه واکس کاملا از بین برود.

لکه جوهر خودنویس:
برای پاک کردن لکه جوهر خودنویس ابتدا اسپری مو را روی لکه اسپری کنید سپس با یک دستمالخیس روی آن بکشید این کار را چند مرتبه تکرار کنید تا لکه کامل از بین برود و تمیز شود

لکه جوهر خود کار:
برای از بین بردن لکه جوهر از فرش ، می توانید از یک اسفنجی که به شیر آغشته شد لکه را به راحتی پاک کنید و سپس با دستمالی که با کف و آب مرطوب شده مابقی آن را از روی فرش تمیز کنید .

لکه کاکائو و شکلات :
ابتدا ماده کاکائو و شکلات را تا چایی که امکان دارای با قاشق از روی فرش بردارید و سپس جای آن را با پارچه تمیزی که به محلول سرکه سفید ، آب و کف آغشته شده تمیز کنید .

لکه خط ماژیک :

برای پاک کردن چنین لکه ای می توان از الکل استفاده کنید .

لکه روغن و چربی :
ابتدا روغن و چربی های اضافی را با قاشق از رو فرش بر دارید و سپس آن مکان را با محلول آب و سرکه سفید به همراه مقداری کف تمیز کنید .

لکه تخم مرغ :
برای پاک کردن لکه تخم مرغ می توانید از محلول سرکه سفید ، صابون و نمک با آب گرم کمک بگیرید .

لکه گیری فرش

لکه دوده :
برای از بین بردن لکه های که به وسیله دوده ایجا شده اند به خصوص بر روی موکت های تیره رنگ ابتدا روی آن ها مقدارای نمک بریزید و بعد از گذشت یک ساعت و نیم آن را با جارو برقی تمیز نمایید .

علاوه بر شوینده‌های شیمیایی، محلول‌های خانگی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند لکه‌ها را به بهترین شکل از بین ببرید؛ برخی از آن‌ها عبارتند از:
هیدروژن پراکسید – محلول سرکه سفید و آب – محلول آب جوش و جوش شیرین – محلول آب و نمک – محلول آب – هیدروژن پراکسید – سدیم کربنات – محلول آب و آمونیاک

در سایر موارد، لکه گیری به طریق زیر عمل می شود :
برای جلوگیری از هر نوع پیش آمد غیر مترقبه، جنس پشم، ابریشم و مشخصات لکه و موارد متشکله آن را تعیین می کنند و از سازگاری حلالی که برای لکه گیری در نظر گرفته می شود، اطمینان حاصل می کنند، در غیر این صورت احتمال دارد رنگ متن بعضی از قسمت‌های فرش تغییر کرده و نقوش آن پخش شوند.

لکه گیری فرش

نخ‌های طبیعی یا منشأ حیوانی دارند، مانند پشم و ابریشم و یا منشأ گیاهی مانند پنبه، کتان و کنف دارند. برای تشخیص منشأ نخ، نمونه ای از آن را می سوزانند با توجه به اینکه نخ‌های گیاهی از الیاف سلولوزی تشل شده اند، به آسانی سوخته و بوی مخصوص کاغذ سوخته از آن‌ها به مشام می رسد. در صورتی که نخ‌های با منشأ حیوانی در هنگام سوختن جمع شده «وز کرده» و به علت تجزیه شدن مواد کراتینی که در پشم و موم و سم و شاخ حیوانات وجود دارد، بوی مو و کرک سوخته می دهند.
باید توجه داشت که از ریختن حلال بر روی لکه خود داری شود؛ زیرا این عمل سبب پخش شدن آن می‌شود. بهتر است مقداری پنبه خام را تابیده و نوک آن را به حلال آغشته نموده و سپس آن را به آرامی با نقاط مختلف لکه تماس داد و در صورت لزوم این عمل را چندین دفعه تکرار کرد.

شما می توانید از طریق چت آنلاین و سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید . افرادی که آنلاین قصد ثبت سفارش دارند، ابتدا باید فرم موجود در سایت را پر کنند . پس از پر کردن فرم همکاران پشتیبانی ما با شما تماس خواهند گرفت . سپس نیروهای ما در سریع ترین زمان در محل شما حاضر خواهند شد.